![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
O TSXG rexeita 3 minicentrais no Deza froito da corrupción hidroeléctrica na era Fraga |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() ADEGA, que no seu momento apresentou alegacións (e recurso de alzada) contra estas e outras moitas minicentrais tramitadas de xeito "express" durante a era Fraga, quere transmitir os parabéns á veciñanza de Merza, que ao igual que a de Caldas e outras moitas poboacións, comprometéronse na loita contra as minicentrais adicando tempo e recursos a salvagardar os nosos ríos. A sentenza deixa ben claro cal foi o proceder duns e doutros: mentres a Xunta aprobaba Declaracións de Impacto Ambiental fraudulentas para beneficiar aos amigos, veciños e ecoloxistas asumían a tarefa de defender co seu propio patrimonio a integridade dos espazos protexidos galegos.
O TSXG fundamenta, o rexeitamento do recurso de Energías del Deza S.L. en que a devandita DIA asinada polo governo Fraga: -“(...) non inclúe un estudo de sinerxias onde se avalíen os efectos da instalación destes novos aproveitamentos en relación aos xa existentes, tal e como sinala no artigo 3.b) 1 do Decreto 442/1990, do 13 de setembro, de avaliación de impacto ambiental para Galiza, sendo esta cuestión dunha importancia indubidable neste procedemento por canto existen numerosas concesións outorgadas e en trámite no Sistema Fluvial Ulla-Deza (...)” -“(...) Non contén tampouco a descripción dos métodos en orde a coñecer a repulsa ou aceptación social deste proxecto, contido esixido polo apartado 6 do artigo 3.c) do Decreto 442/1990, do 13 de setembro, de avaliación de impacto ambiental para Galiza, (...)” -(...) Tampouco inclúe, tal e como alegan os recorrentes, o estudo comparado de situación ambiental actual e futura esixido no apartado 5 do artigo 3b) do Decreto 442/1990, do 13 de setembro, de avaliación de impacto ambiental para Galiza. (...)” -(...) a DIA emitida supedita a viabilidade dos aproveitamentos a que se acredite en estudos posteriores a non causación de impactos, entre eles o causado ao Sistema Fluvial Ulla-Deza, tratando de cubrir a través destes estudos as carencias e lagoas detectadas nos estudos ambientais, polo que, en definitiva, se está admitindo que se outorgue a concesión ser ter avaliado cal é a opoción máis conveniente dende o punto de vista ambiental, incluída a non realización dos proxectos. -A irregularidade descrita acentúase aínda máis se se ten en conta que a DIA foi modificada o 9 de agosto de 2005 a solicitude do organismo autónomo Augas de Galicia [governo bipartito] aos efectos de substituir na realidade a avaliación de viabilidade ambiental dos aproveitamentos, xa irregularmente posposta ao trámite de aprobación do proxecto constructivo segundo se acaba de expoñer, á fase de previo inicio de obra, co que resulta que a decisión final do órgano ambiental realízase unha vez outorgada a concesión para o aproveitamento hidroeléctrico e unha vez autorizado o proxecto constructivo, circunstancia coa que se desvirtúa aínda máis o procedemento legalmente establecido (...)" Son estes argumentos de peso, compartidos nas alegacións e recursos de alzada, recoñecidos pola Consellería de Medio Ambiente logo da chegada do bipartito e avalados agora polo TSXG, que deixan en evidencia as chafalladas, irregularidades e tratos de favor de Augas de Galicia e a dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental durante a administración Fraga. |