![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
ADEGA solicita á Xunta que decrete a caducidade de tres minicentrais de Ferroatlántica no Xallas |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() Se a Xunta concede a ampliación do prazo de execución das obras non só estará certificando a morte definitiva dun río e a deterioración da devesa de Anllares,o bosque atlántico máis occidental de Europa (precisamente no ano da Biodiversidade), violará tamén a Lei de Protección dos Ríos Galegos e o espírito da Directiva Marco da Auga. Amosará tamén unha escandalosa connivencia cunha empresa responsábel da catástrofe do encoro da Fervenza (2007) e dos continuos incumprimentos do caudal ecolóxico e o réxime de desaugamentos no Xallas, facendo súas as pretensións de Ferroatlántica: “...Con ello el caudal de aproximadamente 32 m3/s que hoy recorre el río de forma improductiva, recorrería en serie las nuevas turbinas” (Memoria dos proxectos).
A xustificación das obras que fai a empresa, usando os postos de traballo como escudos humanos, non se sostén. Abonda con ver a evolución da plantilla nas súas fatorías da costa da Morte dende 1986-89, data de construción do encoro de Santa Uxía, daquela con máis de 500 traballadores, sendo escasamente 300 na actualidade con 5 minicentrais no río. Ulos empregos?
Os kilowatios hidráulicos do Xallas só son para Villar Mir unha fonte de liquidez para acometer gorentosas operacións especulativas en Madrid. E se facemos balanzo, como cuantificar o lucro cesante que para a Costa da Morte e Galiza en xeral tivo a enaxenación dun río, o secuestro dunha marabilla natural (a fervenza do Ézaro) e o estragamento da ría de Corcubión pola contaminación da fatoría de Cee?
En 1986-89 a construción do encoro de Santa Uxía por "Cubiertas y MZOV" na desembocadura do Xallas supuxo un dos primeiros traballos para un enxeñeiro recén chegado a Galiza, Agustín Hernández-Fernández de Rojas. Foi esta unha das agresións máis salvaxes ao noso patrimonio natural e que, para vergoña nosa, fixo de Galiza o único país do mundo cun accidente xeográfico a tempo parcial. Hoxe, dende a súa responsabilidade institucional como Conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, o Sr. Hernández ten a oportunidade de non acrescentar esta afrenta e de restituir parte da súa dignidade ao Xallas, denegando a prórroga a Ferroatlántica e declarando a caducidade das novas concesións. |