CERNA Nº 86 - Especial Vaga eólica II
Páx. 36-37
Vaia por diante, e quede claro dende o principio, que non son técnico, mais si me considero unha persoa cun pouco, bastante, sentido común... Fai anos, moitos anos, nunha remota comarca de Galiza, deseñouse unha folla de ruta para planificar e vertebrar o territorio e a mobilidade, tanto pública como individual. Un obxectivo que podemos, e debemos, definir como de bases ecolóxicas.
CERNA Nº 86 - Especial Vaga eólica II
Páx. 38-39
ADEGA-Lugo organizou en 2021 as xornadas “Que cidade queremos?”, integradas por catro mesas redondas nas que tratamos de dar resposta a esta pregunta, abordando cuestións como a mobilidade e o desenvolvemento urbano como eixo para a sustentabilidade dos nosos hábitos cotiás. Como imaxe destes encontros, empregamos a escultura da praza do Museo Provincial de Lugo, a obra do escultor Álvaro de la Vega que leva por título Cinco mans que apoian a muralla, reivindicando así a participación cidadá na creación da cidade.
Páx. 5-6
A política de transporte que se está a aplicar dende a segunda guerra mundial, e de forma acelerada e libre de toda cortapisa durante os últimos anos, constitúe un dos factores de deterioro ambiental planificado máis significativos. Os rasgos desta política antisocial e antiecolóxica vívense de forma dabondo máis acusada na Galiza para resaltar as diferenzas. Inclúese ademáis un artigo referido á inversión da Xunta de 600 millóns de ptas. para instalar dúas fábricas de conservas de R.S.U. na Galiza.
Páx. 6-7
Inclúense varios artigos de temática diversa:- "A mesa para a Defensa dos Camiños de Ferro na Galiza", ante o plan de desmantelamento progresivo da rede galega de camiños de ferro, por Esther Rodríguez.- "A autovía do Noroeste amiaza con destruir o Val do Neira", situación denunciada por viciños e ecoloxistas, por Manuel Soto Castiñeira.- "Moverse máis para chegar menos", sobre as conclusións dun informe do prestixioso científico inglés Sir John Houghton sobre a interacción entre vías e tráfico, por Joam Carmona
Páx. 2-4
Neira de Rei, Melón, Val Miñor, Morrazo, Salnés... A oposición ás autovías vai en aumento.
Páx. 3
Como noutros casos xa denunciados, os intereses que a administración pon en xogo á hora de construir ou mellorar as infraestructuras viarias non sempre coinciden coas necesidades das poboacións locais. Pero éstas a miúdo se converten en elemento de manipulación por parte de administración á hora de presentar os actuais plans de infraestructuras como imprescindibles para o país e para o seu desenrolo.