Revista CERNA

Artigos de Desenvolvemento sustentábel. Revista CERNA, medio ambiente e ecoloxismo da man de ADEGA

Lixo de Luxo, unha alternativa ao sistema, dentro do sistema. Para colectivizar a sustentabilidade

Ester (Eo) Mañoso Sierra e Alicia Corral Mosquera

CERNA Nº 91 - Transición ecosocial xusta

Páx. 20-22

Da man das redes sociais e das formas de comunicación propias dos tempos da inmediatez, coámonos nacomunidade de Compostela coa nosa proposta Lixo de luxo, unha iniciativa a prol da reutilización e de resistenciaao sistema capitalista, que depende do noso consumo, co obxectivo de facer as alternativas sustentables máis aoalcance do pobo.

O traballo social con enfoque ecosocial: un aliado para unha transición xusta

Francisco-Xabier Aguiar Fernández

CERNA Nº 91 - Transición ecosocial xusta

Páx. 18-19

Estamos vivindo un momento histórico cunha crise multidimensional de civilización sen precedentes que ameazaa existencia da vida do planeta, e que pon en evidencia a intersección entre os aspectos ambientais, económicose sociais da sustentabilidade, ou entre a xustiza social e ambiental. Isto interpela con carácter urxente o traballosocial hexemónico a desenvolver un enfoque ecosocial con perspectiva crítica e politizada en todos os seus niveise ámbitos, e a potenciar a participación e a visibilidade das prácticas ecosociais como un ámbito profesionalemerxente. Para iso, necesítase tamén construír alianzas con organizacións, movementos e colectivos que sebaseen en prácticas comunitarias e de activismo ecoloxista.

Nin tan verdes nin tan sociais: así nos mente a industria da moda

Uxía Iglesias / Redacción Cerna

CERNA Nº 90 - Consumo crítico

Páx. 11-14

Nin tan "verdes" nin tan "sociais". As grandes marcas de moda como Inditex, Primark ou H&M méntennos cando nos din que son sustentables. O colectivo de investigación Carro de Combate en colaboración coa campaña Ropa Limpia presentou neste verán de 2023 un informe1 da autoría da xornalista Brenda Chávez no que deixa ao descuberto os numerosos "lavados de reputación" da industria da moda, a segunda máis contaminante do mundo. Revista Cerna fala con ela para debullar os resultados.

Da horta á mesa… utopía ou realidade?

Eva Quiroga e Raquel Gómez

CERNA Nº 90 - Consumo crítico

Páx. 8-10

O xeito en que se producen, distribúen e consomen os alimentos implica diversas consecuencias sociais, ambientais e sanitarias. O sistema alimentario globalizado baséase na produción alimentaria industrial, alimentos quilométricos e fóra de tempada, con elevado emprego de agroquímicos, elevada pegada de carbono e hídrica, etc. Estes impactos varían en escala e en dimensión, segundo sexa a forma de producir e de consumir. Para poder cuantificalos debemos ter en conta o modo en que son producidos os alimentos, os quilómetros que percorren desde a produción ao consumo, a maneira de transportalos, o desperdicio, o seu nivel de transformación e procesado, se son produtos de estación, etc.

Consumo crítico. Cara a unha transformación colectiva na era globalizada Galiza

Marta Pérez Freire

CERNA Nº 90 - Consumo crítico

Páx. 5-7

O presente artigo trata de facer unha aproximación aos conceptos básicos do activismo a través do consumo, da súa importancia, do contexto e da necesidade de que a transformación pretendida veña da man dun movemento colectivo e solidario.

Mobilidade sostible, xénero e saúde

María Ríos

CERNA Nº 90 - Consumo crítico

Páx. 15-18

O contexto de crise climática e enerxética contribúen a que a mobilidade sostible suscite cada vez máis interese entre a poboación e na axenda política. Avanzar cara a un cambio de paradigma no modelo de mobilidade é avanzar cara ao coidado da vida e a saúde persoal e planetaria. Melloraremos a saúde física e mental na medida na que aumentemos medios de mobilidade activa, fortalezamos as relacións interpersoais e integremos a natureza nos contornos urbanos. Todo isto, desde a atención á diversidade de todas as persoas.

Revista CERNA
Avenida de Castelao, 20-Baixo 15704 Santiago de Compostela
Tlf/Fax: 981 570 099 Email:cerna@adega.gal
Edición: Ronda Fontiñas, 180 Entrechán. 27002 Lugo
Tlf: 982 240 299 Email: cerna@adega.gal